AnimPleks - Atelier twórczej pracowni animacji świetlnych w tafli plexi

Wpaść na pomysł wykonania grafiki animowanej w szklanej lub plastikowej tafli było łatwo.

Skonstruowanie zgrabnej konstrukcji nośnika także nie niosło większych problemów, ale stworzenie odpowiedniej techniki, która pozwala komputerowo przy wykorzystaniu technologii informatycznej kreować i zawrzeć w wirtualnej, sztucznej rzeczywistości wizje przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń, które wyobrażam i które mogą reprezentować zarówno elementy świata realnego, jak i zupełnie fikcyjnego było znacznie trudniejsze.
Trudno pogodzić trzy parametry:
- rozdzielczość,
- kontrast,
- kąta widzenia.
Gdy ulepszałem jeden z parametrów, reszta traciła na jakości.
Zgranie ich zajęło mi parę lat trudów i doświadczeń, a przede mną jeszcze długa i trudna droga.

Obecnie moje prace są ograniczone kształtem prostokąta i maskującą brzegi ramką.
W następnej generacji moich prac mam zamiar zlikwidować ramki, i wprowadzić cieńszą pleksi, co pozwoli na uzyskanie lepszej rozdzielczości i pozostałych parametrów.

W dalszych planach o ile zajdzie taka potrzeba będę wycinać pleksi równo z nieregularnymi kształtami przedstawianych obiektów - zakładam, że to będzie następny etap rozwoju technik, które stosuję obecnie i spora innowacja.
Pod względem jakości przekazu przebije to tylko hologram, który choć jest techniką znaną i stosowaną od dawna nie jest tak tani i łatwy w instalacji jak to co ja proponuję widzom.